نقش تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت چیست؟

 

 

Auto Shredding Hero-Bunting-Auto Recycling-Material Handling-Magnetic Separation-Newton KS

Magnetic separation equipment in the recycling industry

این روزها استفاده از تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت با توجه به اینکه تقاضا برای مواد خام ثانویه یا مواد بازیافتی در حال افزایش است، بسیار رواج پیدا کرده است. درواقع اهداف مشترکی مانند مسائل زیست‌محیطی و پیگیری اقتصاد دایره‌ای بر استفاده از این وسایل تأکید دارند.

یکی از بزرگترین چالش‌ها در صنعت بازیافت، تبدیل جریان‌های محصول مخلوط به بخش‌های خالص است تا آماده استفاده مجدد شوند. همان‌طور که می‌دانید تغییر مداوم ترکیبات، تأثیر شرایط محیطی و کیفیت‌های ورودی متفاوت، پروسه بازیافت را دشوار می‌کنند. همچنین فقط درصد کمی از آلودگی‌ها هستند که  می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر عملکرد مواد خام ثانویه داشته باشد. چه بخواهید یک جریان پلاستیکی بدون فلز داشته باشید یا یک مخلوط فلزی غیر آهنی قابل ‌فروش، جداسازی خالص فلزات همچنان یک چالش در این زمینه است. با این وجود تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت راه‌حلی برای جدا کردن مواد مغناطیسی ضعیف و قوی یا فلزات غیر آهنی هستند.

جداسازی فلزات با خواص مغناطیسی زیاد

به‌کارگیری تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت برای فلزات دارای مغناطیس قوی ساده‌ترین راه جداسازی است. جداکننده‌هایی مانند قرقره‌های مغناطیسی، درام‌ها و OverBand، فلزات آهنی مانند آهن و فولاد را به‌خوبی جدا می‌کنند.

بازیافت فلزات با خواص مغناطیسی ضعیف

تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت همچنین برای حذف فلزات ضعیف مغناطیسی مانند فولاد ضد زنگ و سایر آلیاژهای فولادی از جریان زباله استفاده می‌شوند. برخی از این تجهیزات به‌واسطه ایجاد گرادیان در میدان‌های مغناطیسی تولیدشده می‌توانند راندمان کار را به میزان قابل‌ توجهی افزایش دهند. این تجهیزات، بسیار قدرتمند و بی‌رقیب هستند و جداسازی مؤثر فلزات ضعیف مغناطیسی یا ذرات بسیار کوچک را ممکن می‌سازند. در نظر داشته باشید که جداسازی این دسته از مواد دشوارتر از حذف مواد مغناطیسی قوی است.

جداسازی فلزات غیر آهنی توسط تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت

تجهیزات مغناطیسی همچنین می‌توانند برای جدایش فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم و مس در صنعت بازیافت مورد استفاده قرار گیرند. این نوع جداسازی پیچیده‌ترین مرحله است که به لطف سپراتورهای مغناطیسی متنوع با کمترین خطا به انجام می‌رسد. در حقیقت برای دستیابی به بازده جداسازی مطلوب، قوی‌ترین دستگاه‌های مغناطیسی موجود در بازار به‌کار گرفته می‌شوند.

تأثیر تجهیزات مغناطیسی در کنترل کیفیت

هنگامی‌که مراکز بازیافت شروع به ذوب فلزات می‌کنند، باید از خالص بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. مخلوط‌های خاصی از فلزات می‌توانند مشکلاتی را در وسایل و تجهیزات جداکننده مغناطیسی در صنعت بازیافت ایجاد کنند.

آهنرباها در طیف گسترده‌ای از جداکننده‌های مغناطیسی استفاده می‌شوند. آن‌ها حتی می‌توانند مواد غیر مغناطیسی مانند UBCهای آلومینیومی (مانند قوطی‌های نوشیدنی) را جدا کنند. این موضوع شرکت‌های بازیافت را قادر می‌سازد تا فلزات را بازیابی یا فلز را از مواد بازیافتی حذف کنند.

وجود فلزات مختلف به کشف آلاینده‌های آهنی نیز کمک می‌کنند. برای مثال، استفاده از آهنربا می‌تواند وجود پیچ‌های فولادی در آلومینیوم را تشخیص دهد. در این صورت، پیچ‌ها باید قبل از ذوب شدن آلومینیوم برداشته شوند.

Eddy current separator

جداسازی فلزات غیر آهنی در صنعت بازیافت را می‌توان با تجهیزات مغناطیسی و ماشینی به نام جداکننده جریان گردابی انجام داد. این دستگاه دارای روتور مغناطیسی چندقطبی و قوی است که با سرعت بالایی می‌چرخد. هنگامی‌که آلومینیوم وارد میدان می‌شود، جریانی را القا می‌کند. سپس جریان یک میدان مغناطیسی در جهت مخالف میدان دوار ایجاد می‌کند. این کار منجر به نیرویی می‌شود که آلومینیوم را خارج و آن را از مواد دیگر دور می‌کند.

گروه صنعتی پاپک پارسیان ازجمله شرکت‌های پیشرو در صنعت تجهیزات مغناطیسی است که توانسته در دوران فعالیتش تنوع بسیار قابل ‌توجهی را در محصولات خود ایجاد کند. ازاین‌رو طیف وسیعی از صنعتگران از محصولات و خدمات این مجموعه بهره‌مند ‌می‌شوند.

 

انواع جداکننده‌‌های مغناطیسی در صنایع مختلف

 

دیگر محصولات گروه صنعتی پاپک پارسیان